fbpx

Въпроси и отговори

Всеки заинтересован да участва в конкурса може да поиска писмено разяснения във връзка с него.

Въпросите могат да бъдат задавани до 05 ноември 2024 година (10 дни преди изтичане на крайния срок за подаване на конкурсните проекти) на имейл адрес marketzone@competition.bg

В1. Възможно ли е входът на подземния паркинг да се измести, например да се измести малко на север, така че да не блокира пряката връзка между зона 1 и зона 2?
О1 Входът на паркинга не може да бъде преместен. Подземният паркинг не може да се разширява. Паркингът е частна собственост. Всякакви нестандартни решения ще бъдат оценени и обсъдени, но трябва да бъдат реалистични, за да бъдат изпълнени.


 
В2. Възможно ли e улица „Пазарска“ да се направи пешеходна? Има ли минимална ширина на противопожарната лента за зоната?
О2 Да, може да стане пешеходна, може да бъде споделена улица. Минималната ширина на улицата за пожарно обслужване е 4 метра.


 
В3. Бихте ли могли да кажете какви са изискванията за формата на конкурсните материали. Вид чертежи, формат на листа, анимация, текст и т.н.
Също така, моля, уведомете дали за този проект е предвиден прогнозен бюджет за строителство. Това би ни дало по-добра възможност да предложим реалистична проектна схема.

О3 Всички подробности относно списъка на конкурсните материали, които трябва да се  представят (чертежи, визуализации, визуализации, текст и т.н.) са в програмата на конкурса. Можете да го прочетете на страница 9, точка 2.3. Тази информация може да видите тук  https://competition.bg/marketzone/en/documentation/
Трябва да се посочат приблизителните разходи за изпълнението на конкурсния проект.
Няма изискване за това колко подробна трябва да бъде калкулацията на разходите по конкурсното предложение, но тя трябва да бъде реалистична оценка, която ще бъде оценена от журито. Не можем да даваме съвети , няма установени стандарти.
Няма предвиден прогнозен бюджет.


 
В4. Имате ли чертежи на подземния паркинг зад ЦУМ, и ако да, дали бихте ги предоставили? Имате ли чертежи на сградата на бившето Кино Комсомол и дали бихте ги предоставили? Бихте могли да ни предоставите чертежи на новопостроената пазарна сграда?
О4 Чертежите на подземния паркинг и бившето Кино Комсомол  не са обект на заданието и общината не разполага с такива, съответно не са част от документацията.
Цялата налична информация е събрана на уебсайта на конкурса.
https://competition.bg/marketzone/dokumentacia/

В5. Ние сме архитектурно бюро от Индия, можем ли да участваме в конкурса?
О5 Няма ограничения за участие, включително на национално ниво. Всички подробности относно Условията за участие са посочени в програмата на конкурса. Можете да ги прочетете на страница 7, точка 2. Тази информация може да бъде видяна и на уебсайта на конкурса https://competition.bg/marketzone/en/documentation/
 


В6. Кажете ми как да изчисля бюджета на проекта за чуждестранни участници в конкурса?
О6 Трябва да се посочи приблизителната строителна стойност за изпълнение на конкурсния проект. Няма изискване за това колко подробна трябва да бъде калкулацията на разходите за конкурсното предложение, но тя трябва да бъде реалистична оценка, която ще бъде оценена от журито. Не можем да даваме съвети , няма установени стандарти.


В7. Ние сме екип от архитекти от Московския архитектурен институт, който се интересува от участие във вашия конкурс. Бихте ли ни казали дали разполагате със списък с точни графични материали, за да можем да регистрираме проекта си? Или може би имате специален шаблон за представяне на конкурсните проекти?
О7 Всички подробности относно списъка с материали за подаване, материалите (чертежи, рендери, визуализации, текстове и т.н.) се съдържат в програмата на конкурса. Можете да ги прочетете на страница 9, точка 2.3. Тази информация може да се види на уебсайта на конкурса https://competition.bg/marketzone/en/documentation/.
 


В8 Необходимо ли е да се попълва формулярът ESPD? Аз съм самостоятелно практикуващ архитект и смятам, че повечето от разделите са неприложими за мен, като например част 4Б; 4В и 4Г: Не съм фирма и нямам данни за оборота; нямам фирмена застраховка; нямам сертификати за осигуряване на качеството. Мога ли да оставя празни всички полета, които не са приложими за мен? Освен това не съм сигурен кой е „Възложител на обществени поръчки“ и кой е „Икономически оператор“.
О8 Попълването на ЕЕДОП е задължително. Попълнете само полетата, които се отнасят за вас.
‘Възложител’ е Община Стара Загора. „Икономически оператор“ сте Вие.
Ако разполагате с електронен подпис и работите със системата ЦАИС, можете да подадете документацията си тук- https://app.eop.bg/today/417229 Това е българската система за обществени поръчки. Ако не сте в състояние сами да регистрирате и подадете проектите в тази система, можете да използвате пълномощник.
 
 
В9. По отношение на конкурсните проекти:
Може ли да се предложат нови сгради в района или проектът трябва да се ограничи до дейности по озеленяване?
О9 Проектът е за благоустрояване. Не се предвиждат нови сгради.
 


В10. Има ли някакви ограничения по отношение на гражданството? Трябва ли да направим модел на проекта и ако да, възможно ли е да изпратим снимки по имейл?
О10 Всички подробности относно Условията за участие се съдържат в програмата на конкурса. Можете да ги прочетете на страница 7, точка 2.1. Тази информация може да бъде видяна и на уебсайта на конкурса https://competition.bg/marketzone/en/documentation/.
2. Участие в конкурса
2.1. Условия за участие
Право на участие в конкурса имат всички български и чуждестранни лица или сдружения, без ограничения.
Не, не можете да ни изпратите снимки на модел по електронната поща.
Всички конкурсни материали могат да бъдат изпратени, чрез пощенска  или друга куриерска услуга с препоръчана пратка с обратна разписка в деловодството на Община Стара Загора.
Адрес: Стара Загора 6000, бул. Цар Симеон Велики №107
 Всички подробности относно списъка с материали за предаване, материалите (чертежи, визуализации, визуализации, текст и т.н.) се намират в Конкурсната програма. Можете да ги прочетете на страница 9, точка 2.3.
 


В11. Трябва ли да платим, за да участваме в проекта?
О11 Не, не е необходимо да плащате. Участието на конкурса е безплатно.
 
 
В12. Бихме искали да поискаме разяснения относно финансовото предложение за „изпълнение на идейния проект“, посочено в обяснителната бележка, както и във файла „Стойност на предложеното проектно решение“.  По-конкретно, не сме сигурни кое от тях се отнася до прогнозните строителни разходи за изпълнение на представеното предложение и кое се отнася до прогнозните бъдещи архитектурни хонорари. Бихте ли могли да предоставите допълнителни разяснения по този въпрос?
О12 Трябва да се посочат приблизителните разходи за изпълнение на проекта в рамките на конкурса. Няма изискване за това колко подробна трябва да бъде калкулацията на разходите за конкурсното предложение, но тя трябва да бъде реалистична оценка, която ще бъде оценена от журито. Не можем да даваме съвети , няма установени стандарти. Общата максимална стойност на проектантските услуги за подготовка и изпълнение на всички необходими съгласувателни процедури във фазата на проектиране на бъдещия технически и работен инвестиционен проект е 120 000 лв. без ДДС, което договаряне без предварително обявление. Максималната стойност
на договора е 120 000 лева а без ДДС.
 


В13. В документите има няколко предложения за затваряне на обекта за превозни средства. Но изглежда, че има нужда от значителен брой места за паркиране (за къщите, пазара, парковете и т.н.). Имаме ли право да предложим места за паркиране извън територията на проекта? В околните парцели или чрез стесняване на периферните улици, за да се създаде място за перпендикулярно паркиране,и т.н.?
О13 По принцип на конкурсното задание има обхват и не следва да се излиза извън него, но можете да направите предложение, което ще бъде оценявано във връзка с общото конкурсно предложение.
 


В14. За подземния паркинг в Зона 1, изглежда полезен, но е в лошо състояние. Какви са ограниченията за намеса? В случай че затворим зоната за превозни средства, можем ли да я превърнем в друго пространство? Или да го оставим както е и да променим входната рампа от западната страна? Ако е така, можем ли да получим чертежите на плана за парка?
О14 Входът на паркинга не може да бъде преместен. Подземният паркинг не може да се разширява. Паркингът е частна собственост. Всякакви нестандартни решения ще бъдат оценени и обсъдени, но трябва да бъдат реалистични, за да могат да бъдат приложени.  Нямаме чертежи на подземния паркинг.
 


В15. Кои сгради или пристройки можем да съборим на мястото?
О15 Допустимо е да бъдат премахвани преместваеми обекти и временни постройки. Има подробни схеми за всички обекти в конкурсните документи,  на които са маркирани кои са масивни постройки и кои не са. За всички други може да се предложи промяна на визията и общ дизайн код.
 


В16. Имаме следния въпрос относно конкурса:
Като задача на конкурса е записано:
Конкурсът изисква от участниците да предложат устройствена и урбанистична концепция ЗА РАЗВИТИЕ, ПОДОБРЯВАНЕ И ДИЗАЙН на градската среда и ИДЕЙНО РЕШЕНИЕ за територията, обект на конкурса, на база на която да бъде възложен технически и работен инвестиционен проект.
 От друга страна формулировката на конкурса е:
Международен архитектурен конкурс за ЦЯЛОСТНА КОНЦЕПЦИЯ ЗА РАЗВИТИЕ, ПОДОБРЯВАНЕ И ДИЗАЙН на градската среда и ИДЕЙНО РЕШЕНИЕ за ул. „Пазарска“ и площадното пространство зад Универсалния магазин, заключени между бул. „Цар Симеон Велики“, бул. „Руски“, ул. „Княз Борис“ и ул. „Кольо Ганчев“, град Стара Загора.
Същевременно като обхват на конкурса е дефинирана следната територия:
Обхватът на конкурса е затворен между двата градски парка „Пети Октомври“ /Градската градина/ и „Александър Стамболийски“ /Алана/. Граници на обхвата са бул. „Руски“, ул. „Свети Княз Борис“, ул. „Кольо Ганчев“ и централната пешеходна улица на Стара Загора- бул. „Цар Симеон Велики“.
Въпросът ни е: идейното решение и последващите технически и работен инвестиционни проекти в какъв обхват се очаква да бъдат разработени:
А) за ул. „Пазарска“ и площадното пространство зад Универсалния магазин, или
Б) за цялото пространство, заключено между улиците бул. „Руски“, ул. „Свети Княз Борис“, ул. „Кольо Ганчев“ и централната пешеходна улица на Стара Загора – бул. „Цар Симеон Велики“, което включва ул. „Пазарска“ и площадното пространство зад Универсалния магазин, но и всички вътрешноквартални и междублокови пространства?
О16 В конкурсното задание се употребяват няколко варианта на заглавието на конкурса, единствено с цел да се избегнат тавтологии и да се съкрати изказа при описанието.
Обхватът е коректно изписан в пълното наименование на конкурса, а именно: цялото пространство, включващо ул. „Пазарска“ и площадното пространство зад Универсалния магазин, заключени между бул. „Цар Симеон Велики“, бул. „Руски“, ул. „Княз Борис“ и ул. „Кольо Ганчев“.
Или по-краткия отговор е Б) от зададения от Вас въпрос.
 


В17. Бихте ли могли да поясните дали декларирането на Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) е необходимо или препоръчително?
О17 Попълването и прилагането на ЕЕДОП е задължително.
 
В18. В раздела „Заявление за документи“ на втората страница от документацията за конкурса се посочва, че трябва да се предостави Единният европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). Този документ е достъпен само за юридически лица, като например архитектурни или строителни дружества. Аз и моят колега обаче сме лица на свободна практика и не можем да предоставим този документ поради липса на гражданство на ЕС и необходимия правен статут.
Като се има предвид, че този международен проект изисква предоставянето на стандартизиран документ на Европейския съюз, който ние не можем да предоставим, бихме искали да поискаме насоки как да постъпим в тази ситуация.
2. По отношение на разходите за предложеното конкурсно решение: тъй като обхватът и спецификата на работата на всеки обект са различни, а концепцията предполага общи принципи на работа и решения, както и липсата на подходящи проучвателни работи за отделните обекти, как точно трябва да се представи прогнозата за разходите?
3. Моля, разяснете възможността за участие в конкурса на граждани на държави извън ЕС. Правилно ли разбираме, че конкурсът е отворен за участници независимо от тяхното гражданство?
 
О18 Конкурсът е отворен за участие без ограничения. Можете да участвате, ако се намирате извън Европейския съюз. Можете да използвате пълномощник , който ще може да изпълни всички изисквания на българското законодателство от Ваше име и да подаде Вашите документи в ЦАИС.Можете да подадете документацията си лично на платформата за обществени поръчки /ЦАИС/,  тук- https://app.eop.bg/today/417229 ако имате електронен подпис и работите със системата ЦАИС. Това е българската система за обществени поръчки. За ЦАИС е необходимо да имате електронен подпис, издаден в България и от един от доставчиците на електронен подпис в Европейския съюз.
По отношение на разходите за предложеното решение за конкурса: Трябва да се посочат приблизителните разходи за изпълнение на проекта за конкурса. Няма изискване за това колко подробна трябва да бъде калкулацията на разходите за конкурсното предложение, но тя трябва да представлява реалистична оценка, която ще бъде оценена от журито. Не можем да дадем съвет , няма установен стандарт. Българското законодателство изисква задължитебно да има оценка на разходите за конкурсния проект.
Единният европейски документ за обществени поръчки („ЕЕДОП“) е задължителен документ за всички участници в консорциума. Той може да се попълва от юридически и физически лица. в ЕЕДОП се попълват само полетата, за които имате данни. Това, което не се отнася за вас, не се попълва. 
 


В19. В документацията към конкурса не открихме да има конкретно изискване за оставяне на свободно поле върху таблата, в което да се впише номер на участника. Има ли такова изискване или не е необходимо да предвиждаме такова свободно поле?
 
О19 Няма конкретно изискване и не е необходимо да бъде оставено специално място за поставяне на индивидуален номер.